Monday, April 11, 2011

~ Review CUN

Haha, blog dah bersawang, kalo sawang labah2 ni, mesti dah banyak hasil tangkapanya,haha. Saje je cakap pasal sawang sebab lately xde benda nak mengarut kat blog ni,hehe. Ok, back to entri, CUN ! filem CUN lakonan Remy Ishak dan Maya Karin. Ada orang cakap jalan citernye sterotaip, erm agak la, sape pernah tengok Toll Gate Girl, lebih kurang je citer nye. Tapi citer ni CUN sebab lakonan Remy ngan Maya sangat natural. Lagi CUN sebab most of the shot sangat superb dengan view sawah padi. Hoho, satu lagi citer sawah yg best, lepas ni ade lg satu citer yang berlatar kan sawah, NUR KASIH, can't wait walopun tau ending nye mcm sedih je. Sawah dan sawah, oh saya sangat suka sawah, erm tgk citer CUN terasa mcm nk pegi kampung Mata Ayer tu, kalo dapat dok kat kampung tu kan best,hehe. Erm, salah satu kekuatan citer CUN ni, semua pelakonya memainkan watak dengan baik esp watak Manis tu sape ntah pelakonnya tp memang best r dia bawak watak budak yang terencat tu, Faezah Elai pun best, watak dia macam menghidupkan lagi citer ni, pelengkap lawak la,haha. Pape pun semua pelakon berjaya dengan watak masing termasuklah Kembang,hahaha.Nak buat pengakuan kat sini, walopun citer komedi, tapi aku nangis gak r tgk citer ni,hahaha. Adelah part2 yg tersentuh gak,hehe. Lastly CUN lah citer ni pada aku lah,hehe.


 p/s: Aku xleh jadi pengkritik filem, Bias bila ade pelakon nya aku suka,haha. Remy Ishak sangat macho bila jadi orang kampung k.

No comments:

Post a Comment