Tuesday, October 5, 2010

# Sehijau Warna Daun...

Gambar di Capture Semasa di Royal Belum

Salam semua...Apa Khabar Hari Ni??...disaat entri ditulis saya baru habis menulis skrip untuk pelancaran 3 buah buku MPOB, dengan badan yang dah seram sejuk, selsema melanda,akhirnya siap juga skrip ni. Kesannya saya dah Demam..huhu. Minggu ni macam busy giler sebab senior sejawatan dengan saya akan pergi bercuti so tugas2 ofis semua di bahu saya...dan untuk kesian kalinya minggu ni akan ke Sabah lagi untuk Seminar Mini TOT. Tu citer pasal kerja, apa pun semua nya harus dilakukan, barulah dinamakan cabaran bekerja..heh. Citer sal blog plak, skang ni saya macam dah suka letak gambar and then follow dengan puisi, dah 2 gambar sebelum ni pasal Nature coz I just Love Nature,heh...Untuk kali ni Daun menjadi pilihan saya...puisi kali ni bertajuk Anugerah - Hargailah Alam Sekitar, Kitalah Pewarisnya....

Lihat alam sekeliling muwarna hijau daun
biru laut dan langit
rasa amannya angin
dinginnya malam..

Suara-suara sang unggas
rama-rama berterbangan
warna-warni bunga bertaburan
ku kira..
semuanya satu anugerah..

Lihat wajah mu di cermin jernih
tatap dan teliti
unik dan sempurna
percaya setiap insan
punya keistimewaan
dan ku kira
itu juga satu anugerah..

Hargai apa yang telah dimiliki
jangan di sia, jangan di hina..
semuanya amat berharga
jangan dikesali bila tiada

Setiap yang cantik ada pesona
jangan di bangga jika tiada gunanya
Yakin..
manusia tiada yang sempurna
Pencipta itu Maha Berkuasa
merubah semua mengikut kehendaknya

Pelihara dengan sebaiknya
Anugerah tiada gantinya
jika di cari hingga hujung dunia
belum pasti kita temuinya

Anugerah...
dari Maha Pencipta lagi Berkuasa
Aku pelihara
insaf setiap masa
agar anugerah ku terima
ku jaga hingga hayat tiada

No comments:

Post a Comment