Friday, October 1, 2010

# Terbanglah...

Gambar diambil dari pesawat MH069 - penerbangan dari KK - KL
Salam pagi Oktober, hari baru, bulan baru so seperti biasa semangat pun kena baru la....citer raya pun da abes, kembali ke kehidupan normal balik...Ni entri pertama saya yg tiada kena mengena dengan raya,hehe....So sebagai simbolik bulan baru, entri ni pasal Terbang...saja je pagi-pagi cari artikel yg memberi motivasi...dah lame rasenye tak bermotivasi...heh. Terbanglah lebih tinggi, semua org berharap agar dapat terbang lebih tinggi dalam kehidupan...begitu juga saya..namun satu perkara perlu diingat..risiko terbang tinggi nanti jatuhnya pun sakit sangat..jadi berpada-pada lah nk terbang tu...ingat orang yg dibawah...hehe...Saya tinggalkan anda dengan puisi dari Langit Ilahi.....Semoga semua berSemangat di Hari Jumaat pertama di Bulan Oktober....

Aku ingin terbang bebas ke angkasa tinggi
Ingin menjejak awan mengucup Langit Ilahi
Mengharapkan keredhaan-Nya untuk kehidupan ini
Berjaya di atas dunia, bahagia di akhirat nanti

Jangan diikat sayapku dengan maksiat beribu
Jangan kau pasung sayapku dengan dunia menipu
Biar ia bebas mengibas terbang di langit biru
Membebaskan segala gundah dan lara jiwaku

Apa bahagia jika akhirnya ke neraka
Apa sedih jika akhirnya ke syurga
Aku hanya inginkan penamat yang menyenangkan jiwa
Selain itu padaku tiada makna yang berharga

Maka biarkan aku terbang bebas
Ke Langit Ilahi tidak terbatas
Jangan kau pasung sayapku
Memenjara kegembiraan kalbu

No comments:

Post a Comment