Friday, August 20, 2010

# Di Persimpangan Aku Berdiri...

Salam Jumaat dan Salam Ramadhan, hari ni da hari ke-10 umat Islam berpuasa, sekejap je rasa 10 malam pertama telah berlalu, kini memasukki 10 malam kedua pulak. Amalan kita setakat ni, macam mana? harapnya semakin bertambahla dari ramadhan yang lepas hendaknya. Hari ini hari saya dimulakan dengan mendengar ceramah dari Ustaz Amir Noor Hezam bin Amir Edaham yang bertajuk "Rebutlah 5 Perkara Sebelum 5 Perkara", sambil2 bertugas jaga sistem Video Conferencing, sambil dengar ceramah beliau, menarik ceramahnya. Tetapi entri ni berkongsi pasal 1 lagu yang sering saya dengar skang ni, selain lagu Sebiru Hari Ini, lagu Di Persimpangan Aku Berdiri turut memberi impak pada saya,heh..Kedua lagu ni nyanyian Edcoustic. Kat bawah ni ada liriknya, kalau diamati memang mendalam bait2 liriknya.

Cukuplah...
kusimpan semua ceritaku
yang dulu

Tentangku...
tentang apapun yang membuatku
tiada berarti

Di Persimpangan aku...
berdiri
membisu
harus kuputuskan
kemanakah ku melangkah...

Reff : Jangan lagi
usikku meski aku tak tau
kemana lagi aku berlari
kejar harapan
yang sempat mengelam
biarkanlah
kuhidup dengan nafas yang baru
nafas yang menyimpan kedamaian
di persimpangan
aku berdiri

Cukup Januari kemarin kutinggalkan
kelamku...
tentangku
dan masa lalu yang membuatku
tiada berarti

ho...ho...ho...



No comments:

Post a Comment